href="http://linux-web.ir" title="خرید هاست لینوکس" target="_blank">خرید هاست لینوکس!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> بهمن91 - علی بامری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درخت ایمان

درخت ایمان

امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود: الایمان شجرة اءصلها الیقین و فرعها التقى و نورها الحیاء و ثمرها السخاء . (87) ایمان به خدا در مثل درختى است که ساقه آن یقین است و شاخه اش تقوى و شکوفه اش حیاء و میوه اش سخاوت است .





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

حب خدا

حب خدا

مادر که فرزند را دوست دارد، و عالمى که متعلمان خود را، و نیکوکار که محب محسن الیهم است ، و سلطان عادل که محب رعیت است ، و پیغمبران که محب امتان اند؛ حب شان بیشتر از حب محبوبان است ، پس ‍ خدا هم چنین با آنکه حب او اعظم و بیشتر است ، پس درد و الم و مرض و فقر براى علتى است مقتضى حب .





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

دعا براى دیگران

دعا براى دیگران

رساله اى در امامت نوشتم چون به پایان رسید آن را به حضور شریف استاد علامه طباطبایى صاحب تفسیر الزمان قدس سره ارائه دادم ، مدتى در نزد او بود و لطف فرمودند و یک دوره تمام آن آن را مطالعه فرمودند. در یک جاى آن رساله دعاى شخصى درباره خودم کرده بودم که : بار خدایا! مرا به فهم خطاب محمدى صلى الله علیه و آله و سلم اعتلاء ده . در هنگام رد رساله به این جانب فرمود: آقا تا من خودم را شناختم دعاى شخصى در حق خودم نکردم ؛ بلکه دعایم عام است .





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

دروغگو فراموشکار است

دروغگو فراموشکار است

شخصى نزد شریح ادعا کرد که فلان زیر فلان درخت پولى از من گرفته نمى دهد، طرف منکر واقعه شد. شریح به مدعى گفت : برو ده برگ از آن درخت بچین و بیاور تا شهادت دهد، و مشغول مرافعات دیگر شد. بعد از مدتى روى به منکر کرده گفت : فلانى به پاى آن درخت رسیده ؟ گفت : نه حکم موافق مدعى داد؛ چون منکر گفته بود من چنین درختى نمى دانم !





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

خواندن پنج سوره هنگام خواب

خواندن پنج سوره هنگام خواب

مرحوم ملا فتح الله در تفسیر منهج در اول سوره حدید عرباض را چنین نقل کرد: و از عرباض بن ساربة مروى است که آن حضرت پیش از آنکه در شب خواب مى کرد مسیحات خمس تلاوت مى کرد که آن سوره حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن است و مى فرمود که ان فیهن آیة افضل من الف آیة در این سورتها آیتى هست که بهتر از هزار آیت است .





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

اقسام توبه

اقسام توبه

توبه بر سه قسم باشد: یکى توبه بندگان که آن توبه از ترک طاعت و فعل قبیح است ؛ و دیگر توبه خاص اهل ورع که توبه از ترک مندوب است ؛ و سه دیگر توبه اخص من الخاص که توبه است از التفات به غیر خدا و این توبه ، مخصوص اهل ولایت باشد که غالبا در مرتبه حضورند. و توبه پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم و اولیاى خدا از این قبیل بوده است که او خود فرمود: گاه دلم را کدورتى عارض مى شود، و من به راستى که از خداى ، هر روز هفتاد بار آمرزش مى طلبم .





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

غیبت گناه بزرگ

غیبت گناه بزرگ

از جابر نقل است که پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: از غیبت برحذر باشید؛ چه غیبت بدتر از زناست . سپس فرمود: مردى که زنا کند و پس از آن توبه نماید، خدایش آمرزد، لیک غیبت کننده را تا غیبت شده نبخشاید نیامرزد





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

درد دنیا زدگى

درد دنیا زدگى

آقاى عزیز! پیر و جوان روزگار ما شکار دنیا شده اند؛ یعنى دنیا زده اند ظهر الفساد فى البر و البحر جوان گوید تا پیر شوم ، پیر هم که سرمایه به رایگان از کف داده است در جوانى کارى نکرده است و در پیرى هم از او کارى نیاید که پیر است گر چه شیر بود. خود را باش .





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

توصیه هاى همنشینى

توصیه هاى همنشینى

رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: از علماء بپرس و با حکماء آمیزش داشته باش ، و با کبراء همنشین باش ! مراد از علماء باءمر الله است ، و حکماء عالم بالله ، و کبراء عامل به هر دو.





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      

چهار خصلت مانع هلاکت است در کافى است که فضیل بن عثمان مرادى گوید

چهار خصلت مانع هلاکت است

در کافى است که فضیل بن عثمان مرادى گوید از ابوعبدالله ، امام صادق علیه السلام شنیده است . رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: چهار خصلت است که در هر که باشد در وقت ورود به بارگاه خداوند، پس از آن دیگر او را هلاکتى نیست جز آنکه شایسته هلاکت باشد و آن عبارت است از این که بنده همت به کارى نیک بندد که آن را به انجام رساند. چنانچه آن را به انجام نرساند، خداى برایش (به سبب نیت نیکش ) حسنه اى بنویسد، و چنانچه آن را انجام دهد، خداى برایش ده حسنه بنویسد، و چنانچه همت به کارى زشت بندد که آن را به انجام رساند؛ پس چنانچه آن را به انجام نرساند، چیزى بر او نوشته نشود، و اگر آن را انجام دهد، هفت ساعت بدو مهلت داده شده ، فرشته کاتب حسنات ، کاتب سیئات را که بر جانب چپ است گوید: شتاب مکن که شاید عمل زشتش را به عملى نیک دنبال کند که آن را پاک سازد؛ چه خداى عزوجل فرماید: (ان الحسنات یذهبن السیئات ) (118) و یا بخشش طلبد؛ پس اگر گوید: استغفر الله الذى لا اله الا هو، عالم الغیب و الشهادة العزیز الحکیم الغفور الرحیم ذو الجلال و الاکرام و اتوب الیه ، چیزى بر او نوشته نشود. چنانچه هفت ساعت بگذرد و نه حسنه اى انجام دهد و نه آمرزش طلبد، کاتب حسنات ، کاتب سیئات را گوید: بنویس گناه را بر این نگون بخت محروم !





برچسب ها : مذهبی  , همه مطالب...  ,
      
   1   2   3   4      >